Naar het overzicht

Ebema is op zoek naar eenDigital Customer Experience Officer

Zutendaal Solliciteer voor deze functie

Als Digital Customer Experience Officer denk je vanuit onze klanten, je voelt hen aan, kent hun verwachtingen en noden, en weet hoe je hen oplossingen kan aanreiken. Daarvoor stem je onze digitale kanalen af op hun (online) gedrag, zorg je voor continue verbeteringen in onze marketingprocessen en de customer journey, en zorg je er zo mee voor dat zij zich op de juiste manier aangesproken en ondersteund voelen. Je zorgt voor een goed lead management, de juiste call-to-actions en denkt na over de beste storytelling.

En vooral: met jouw digitale kennis zorg je er voor dat we de juiste stappen vooruit zetten. Zo bouw je mee aan een efficiënte marketing automation setup, onderzoek je het ideale lead scoring model, zorgt voor een optimale social media aanwezigheid en houd je er een rigoureuze rapportering (dashboard) op na. Je stemt af met de marketing manager, de sales managers en alle andere interne en externe betrokkenen. Daarvoor beschik je over de perfecte combinatie van digitale en technische kennis, interesse voor de bouwwereld en een rijke set aan (digitale) marketingvaardigheden. Plus een natuurlijk gevoel voor ‘people business’.

Je kadert dit alles in een langetermijnvisie en weet deze concreet uit te voeren en op te volgen. Verder ben je natuurlijk een teamplayer, wil je graag verantwoordelijkheid opnemen en waarom niet, af en toe je nek uitsteken!

Jouw uitdagingen

  • Als hét marketingaanspreekpunt voor all things digital ben jij onze digitale ambassadeur en bouw je mee aan de relatie met onze (toekomstige) klanten
  • Je stemt af met en rapporteert aan de marketing manager
  • Je zet onze klanten altijd centraal
  • Je staat erg dicht bij het sales team en bouwt samen met hen en met de segment managers  gerichte acties uit
  • Je optimaliseert onze websites, zorgt dat deze SEO-proof zijn, begeleidt de segment managers bij het opzetten van SEA en display campagnes en bepaalt samen met hen de juiste digitale mix
  • Je weet deze acties actief uit te werken en op te volgen, maar kan ook op lange termijn meedenken en jouw strategische visie goed verwoorden
  • De dagelijkse taken en de uitvoering en opvolging ervan plan je zorgvuldig in
  • Je analyseert campagnes voor, tijdens en na de uitrol en staat klaar om verbetering aan te brengen en een duidelijke rapportering op te stellen. De leerpunten neem je natuurlijk mee naar volgende acties
  • Je hebt er plezier in om zelf met klanten contact op te nemen om hen zo beter te leren kennen.
  • Je komt in contact met digitale agencies en kan hen vlot uitleggen wat van hen verwacht wordt. De opvolging van hun projecten neem je ook voor je rekening.
  • Je ondersteunt het team waar nodig - en ja, soms ook bij niet-digitale marketingprojecten.

 

Jouw achtergrond

  • Je kijkt terug op een gedegen marketingachtergrond (minstens 3 jaar) en hebt de nodige digitale ervaring opgebouwd, waarbij je creativiteit kan bundelen met digitaal technisch inzicht.
  • Ervaring in een technische of bouwomgeving is zeker een plus
  • Digitaal ben je een kei. Je weet wat een CMS is (Drupal en andere) en laat je niet afschrikken om nieuwe tools onder de knie te krijgen.
  • Zo ben je in staat om campaign management tools op te zetten en enige kennis van (cloud) partner engagement platformen is zeker een troef.
  • Social media is als een tweede natuur voor jou. Ook daar kan je overweg met overkoepelende tools en weet je inspirerende content te schrijven
  • Je hebt Photoshop en Illustrator (Adobe Creative Cloud) goed onder de knie
  • Je kan analytische rapporten lezen en vertalen naar acties. Samen met het digitale agency ontrafel je Google Analytics en Google Data Studio info, en als onze Power BI wizzard met je praat breekt het angstzweet niet uit je poriën.
  • Je staat je mannetje/vrouwtje/Xje en weet hoe je een extern agency kan aansturen
  • Je kan je goed uitdrukken in het Nederlands en weet hoe je een wervende tekst kan schrijven en beoordelen. Bijkomende talen (Engels en Frans) zijn natuurlijk een groot pluspunt.

 

Jouw voordelen

  • Een uitdagende functie met een hoop verantwoordelijkheden in een modern en innovatief bedrijf
  • Ruimte voor initiatief om goede ideeën in realiteit om te zetten
  • Een groeipad binnen een sterke, stabiele en innoverende KMO
  • Je wordt lid van de Ebema-familie en werkt bij de winnaar van een VOKA HR Award
  • Aantrekkelijk loonpakket inclusief extralegale voordelen
Solliciteer voor deze functie

Solliciteer bij Ebema

Zit een van de vacatures je als gegoten? Laat van je horen! Spontaan solliciteren kan natuurlijk ook. Verbaas ons met je talenten, blaas ons omver met je motivatie of verras ons met je creatieve mastermind.

Solliciteer
Heb je graag nog wat meer informatie?

Bel ons op +32 89 61 00 42 of mail ons op jobs@ebema.be